Tuesday, August 16, 2011

Seth Tan & Nora Elena @ Akasia TV3

Aku tak pernah tengok drama ni walau 1 episod pun waktu ia ditayangkan di TV3 dulu. It somehow caught my attention bila ramai orang specially gegurl & ladies post & kecoh kat fb masa final episode hari tu, nak feeling2 dengan Aaron Aziz lah, aku curious nak tau... apa yang bestnya dengan cerita ni, tapi still tak tengok juga time tu. Yang aku pelik lagi tu, apasal nama Aaron dalam drama ni Seth Tan? Cuba korang pronounce sendiri, macam kelakar plak bila sebut. At last aku terlayan online juga and spent about 3 nights 2 days utk habiskan drama ni (macam ala-ala penginapan kat hotel plak). Baru tadi habis tonton 24 episod. Memang best and double thumbs up utk semua pelakon & crew yang menjayakan Nora Elena.














Jalan cerita yang menarik dan romantik yang diadaptasikan daripada novel Kasih Yang Suci. Tak pernah aku serius tonton drama melayu sebelum ni. Tapi Nora Elena ni memang akan beri kesan kepada sesiapa juga yang menontonnya, termasuk aku hehehe. Lagu-lagu yang dimuatkan juga sesuai dengan jalan ceritanya. Cuma aku benci tengok watak Yvonne lakonan Wan Sharmila dalam cerita ni. Gedik tahap maksimum, meluat betul tengok! Asal babak dia keluar ja aku rasa macam nak tarik2 ja rambut dia sebab benci sangat dengan watak Yvonne tu. Ini bermakna dia berjaya membawa watak perempuan yang cuba menghancurkan cinta & rumahtangga Seth & Nora. Aaron Aziz memang best, dia berjaya menjiwai wataknya dengan sangat berkesan, memang kena watak ni dengan air mukanya yang cool & sincere tu. Patutlah ramai kat luar sana yang terjatuh cinta dengan Seth lepas drama ni ditayangkan. Tapi lepas tengok cerita ni aku tertanya-tanya, adakah benar-benar wujud cinta sesuci cinta Seth Tan pada Nora Elena dalam dunia sekarang ni? Dan benarkah ada lelaki atau suami seromantik & se"real" Seth di luar sana? Atau mungkin cuma dalam drama... Tapi aku ada terbaca kat mana entah, Aaron sendiripun ada cakap Seth Tan is merely in one's fantasies. Klu ada director yang buat filem cerita ni pasni, memang meletup. Tapi pelakon nak yang sama gak. Sumpah best slot drama ni! Rugi kalau korang tak tengok.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates